onsdag 9 april 2008

Stolta Mary

Text: Copywright Krister Holmér
Musik: Copywright John Fogerty

Lämna ett jobb in i staden
Jobba för en man både dag och natt
Och jag drömde alltid om samma sak
när ljuset hade släckts och allting va svart

Kavlen den rullar och rullar
över kakor och bullar
Rullar, rullar, rullar ner vid floden

Träffa en stolt tjej på fiket
Hon sa hon visst nog precis hur det ska va
Hon drog mig med, ner till en brygga
Och där tog hon allting som hon ville ha

Kavlen den rullas och rullas
och jag jag fortsätter kn*llas
Av Mary, Mary, Mary ner vid floden

Om du kommer ner till floden
Tror jag du att hittar folk som har bröd
Du kan med få smaka och prova på att baka
De kommer nog äta fram till sin död

Kaveln den håller stilen
Och jag, jag sitter i bilen
Med Mary, Mary, Mary ner vid floden

Mary, Mary, Mary ner vid floden

Inga kommentarer: