lördag 12 april 2008

Nattståndna Funderingar

Ädla krigare och vackra jungfrur -mina läsare kort och gott. Om ni som jag läser i mass-media, har ni då läst om denne man jag aldrig kan minnas namnet på? Med mass-media menar jag de dagliga nyheterna i tidningen Dagens Nyheter och så min egna Favorit Svenska Dag-bladet dit jag skickar mina insändare som ibland blir pubblicerade (eller puppade som vi i branschen säger lite vulgärt, ni förstyår säkert) och ibland ej. Men denne man vars namn jag nu kom på, han heter Theodore Callifatides och han säger saker ibland som får mig att tänka. Och just nu tänker jag: vad är humor? Är det humor att förnedra? Ja i de fall där Auguste förnedrar den Svenska Adel i Svarta Fanor men det finns också faror! Som den i humorn då jag i min ungdom kallades för Monkey-Man (=Apmänskan) och de slog mig tills jag blödde och tårar flöt ur mina ögon. För i den humorn fanns bara den svartaste förnedring och skam. Men vissa saker ändrar på sig för nu har jag fler Vänner än de flesta. Revanchen är stark och ingen som kan skratta åt mig spelar nu längre nån roll!

På Återseende och Mycket Väldigt Väneligen
DS

Inga kommentarer: