lördag 26 april 2008

Jag väntar eder tyst minut

En tingest gör mig obehaglisk till mods. Det har redovisas i all media, som jag då och då följeer för att således hålla mig utsatt, att en 42-årig lastbilschaufför har bortanfört och mördat en unge flicka. LAstbils-chaufförererna har tagit sitt ansvar och hållt tyst minut. Nu kan jag åter lita på dem.

Men 42-åringar! Jag väntar fort-farande på er tysta minut! Hur skall jag, ung, gentil herre, oskuldsfull och käck, kunna röra mig oberört och obehindrat på stadens (Uppsalas) alla gator och torg, när jag vet att alla 42-åringar kanske är mördare?!!! MÖRDARE!!!(?) Gör avbön säger jag. Håll tystnades stund i era hjärtan! Visa för svenska folket att ni är de omörderösa människor ni så gärna vill göra er sken av att vara. Håll tyst minut, och bevisen således era goda hjärtan, era rena uppsåt och era vackra själar. 42-åringar, jag väntar eder.

Väneligen, men bestämt,
Krister Holmér

Inga kommentarer: