torsdag 3 april 2008

Kvällen i går

Igår kväll var jag på den första Repetition inför min Uppsala Spexue. Detta var något som var roligt för jag hade väldigt kul. Regissören gav mig beröm "Bra Krister!" sa han och flera andra sa "Bra jobbat Krister!" när jag sagt mina repliker och herregullegud vad detta kändes bra trots att jag är så van vid att få mycket beröm kändes det bra. Jag bestämde mig för att fira, och vem kan fira utan jäst? Så jag gick till Konsum för att köpa min Jäst och stod i kassans kö och drömde om alla långa Bauetter jag nu skulle baka men så såg jag Henne. Hennes hår var blont och hennes läppar skära, ögonen blå och hon hette Sabina för det såg jag på hennes namnskylt när jag gentlemannamässigt utförde en diskret inspektion av hennes Yppiga BArm (den var yppig men inte fyllig - precis som jag vill ha den). Jag gav henne många långa ögonkontakter när jag betalade så låååångsamt som möjligt utan att säga ett ord och när jag gick därifrån vände jag mig mot henne för en sista låååååång ögonkontakt. Denna Ljuvliga Sabina... När jag kom hem var jag så upphetsad att jag inte orkade baka jästen fick ligga kvar i kassen medan jag la mig på sängen och tänkte på Den Ljuvliga Sabina och tänka var inte det enda jag gjorde och jag låg där väldigt länge.

Sen tittade jag på min dvd-box med drama-produktionen om Den Unge Auguste med Jonas Karlsson (Oh fantastiske man!) i rollen som Den Unge Auguste och sedan sov jag gått och väl med min Sabina i min dröm där jag hade två pen*sar.

Inga kommentarer: