måndag 21 april 2008

Ett Kortfattat Sammandrag

Många är de saker på mitt bord, likt omjölade bullar de ligga och jäsa, spridandes en Himmelsk Doft som likväl skulle kunna förtas för en Djävulsk Stank? På min ära, så må tingestarna förhålla Sig att jag, Krister Månstråle Holmér har för många omjölta bullar legandes ovanpå mitt bord? För att reflektera kring detta i en analyserande akademisk analys (AAA) har jag komponerat ett poem. Detta får ni Läsare dock ej beskåda, ty det ligga mig för nära om hjärtat. Men här får ni ett Sammandrag:

1. Mina Studier, som nu inbefinner sig i en Kritisk Fas: Skrivandet av en Uppsats D i det ädla ämnet Bagarmästeri. Denna uppsats ska presenteras i Guinnesse Bok af Rekord där de ska skriva om ämnet för min Uppsats: Det praktiska utförandet av världens största vete-bulle: 4 m i diameter.
2. Min Uppsala Spexue. Ack så lustyig, ack så livad. Men så trind och tidsbegärande.
3. Min nyfunna Harmoni. Gör den mig till fånge eller gör den mig fri? (Oups detta var en del av dikten... Oups!!) Ska jag vara Månstråle eller ska jag riva alla Pamfletter? Riskerar Månstrålen att förblinda poetens vässade blick? Åh vad jag önskar att jag titta i Facit fick (Oups igen!!!)
4. Min Erotik. Detta kanske torde te sig en skam, men den senaste veckan har jag endat idkat Könsligt Umgänge tre gånger vilket jag annars hinner med på en natt. Lusten har sviktat och min P*enis likaså. Endast i drömmarna är den så Vild som den borde vara,.
5. Den eventuelltovis stundande Rättsprocessen mot C.E. Vad göra? Låtas ryktet dras i smutsebn eller vara en Ädel Man?

Frågorna är många, må svaren vara långa.

Hälsn.
Krister Månstråle (Men hur länge till?) Holmér

Inga kommentarer: