onsdag 16 april 2008

Dagen idag var Underbar!

Ännu en dag och ännu en God Nyhet! När jag idag efter avslutat värv strosade hemåt i rask takt var det något som fångade min blick där i dikes-kanten. Gult var det, skinandes i vår-solen likt renaste gull! Jag böjde mig nedåt för att se efter vad detta må vara, ock döm min förvåning om det inte var en Tussilago. Ni må icke tro mig men jag far ej med osanning! Jag, Krister Holmér, har hittat årets första Tussilago i Svea Rike. Jag blev så till mig att ni må tro att det inte var sant. Jag blev så excalterad att jag hejdade en förbi-passerande Joggare (en utsökt ung Gosse) och bad om att få låna hans mobil-telefon. Och då ringde jag lokal-tidningen. Ja, detta är sant. Jag ringde till Uppsala Curiren, där jag gjorde min prao-period i nionde klass, och sade vad som hade inträffat. Och tro det eller ej, men de kom på stört! Och lite blixt-blixt och skrap-skrap och sedan försvann de tillbaka till sin Tryckpress! Så mina Kära Uppsala Läsare, imorgon kan ni till ert morgonkaffe och måhända (åhå åhå åhå) eder MorgonMazarin kommer ni att kunna njuta av ett portärtt av Mig och min Tussilago, i båd Skrift och Bild. Åhå åhå, saker börjar ljusna, även för denne Poet!

Inga kommentarer: