torsdag 3 april 2008

kÄRLEKSDEGEN

Var det gudarna
som tog dig ner från molnen
och satte dig på stolen där?

Var det Venus själv
som lärde dig att dra streckkoder,
var det gudinnan
som visade hur man tar betalt?

För sättet du gör det på,
dina extravganta naglars viftningar,
de är med gudom mätt,
det äger vackerhetens rätt.

Sabina,
du mat-bands-härskarinna,
du jäst-försäljerska,
du är en vacker mö,
för dig skulle jag,
Krister Holmér,
lägga mig ner och dö.
Men helst i den lilla död,
som de erotiserande fransmännen nämner,
helst virvla bort i orgasmens kvittomoln.
Vill du ta mig dit Sabina?

Var det du som stjälpte
all torrjäst i mitt hjärta?
Var det du som blandade det
med kroppstemterad mjölk?
Var det du som lät ingridienserna
ligga under bakfilten och växa?
Visst var det du,
som fick mitt hjärta att slå.
Visst var det du,
som fick hela mig att växa,
som fick det att gå
gång på gång
bara när jag tänkte på dig.

Jag blir hungrig
när jag ser dig,
jag är skakig
när jag ber dig
KAN DU TA MIG NU SABINA?!!
KAN DU TA DIN KRISTER HOLMÉR?!!!
KAN DU BLANDA MIG OCH GRÄDDA MIG?!!!
KAN DU KOMMA TILLBAKA OCH GE MIG ÄNNU MER?!!!

(copywright D:S.)

Inga kommentarer: