fredag 4 april 2008

Inunder boken

Inunder boken
bortanför ICA
fanns en madrass för två
Vi la av oken
och tog en fika
då började blodpumpen slå
Jag nynna en bit, en av de mina
- pomtiddelipom -
och du sa "Jag heter Sabina"

Oh, du var grann,
min vackra kassör
där under kala små grenar
Vi smekte varann
så där som man gör
när lusten och kärleken skenar
Och du viskade ömt, i örat på mig
- pomtiddelipom -
och jag la två mjöliga armar om dig.

Sen slet du av mig
skjorta och byxor
med en blick som om du var galen
Och jag drog av dig
tröjan med mönstrade yxor
och glömde med ens alla kvalen
Du drog upp nånting ur kassen från ICA,
- pomtiddelipom -
körde in den i mig, jag vågade knappt inte kika

En stund senare
när du kände dig klar
åt vi varandra som bakelser opp
Aldrig något lenare,
eller mer underbar
har jag smakat, än din söta kropp
Mellan tungvirvelvarven sjöng vi ihop
- pomtiddelipom -
om att ingen vet om våran kärleksgrop

(COPYWRIGHT) Krister Holmér

Inga kommentarer: