lördag 26 april 2008

Kulturen, vad är min roll?

Nu är jag Hemkommen ifrån Uppsalas Stdads-Centrum efter en kvick suschi lunch (min andra) då jag har funderat och funderat. "Men snälla Krister tänker du alltid?". Ja, det gör. Jag tänker ofta och jag tänker Bra och jag tänker mycket. "Men Krister vad har du tänkt på nu?" Jo jag har tänkt på Lars Noréns nya Dagbok och vad den handlar om. Den handlar om Kulturen och människorna i den. Är jag en av de? Eller är jag inte det? För jag är i kulturen minnsann men jag är inte omnämnd i denna Dagbok som jag läste igår. Jag har enbart sett Herr L. Norén en gång och det var för ett år sedan då jag skulle till Kungliga Teatern Dramaten (="Dramaten" i vardagligt tal) i Stockholm. Men det är ej tillräcklgt för att bli smädad, eller att bli en del av Kulturen.

Ehuru jag kommer att börja Smäda även i min Dagbok vilken är denna Blogg och då ska min, så att säga, rennomé stiga i värde. Vanligtvis är jag en Gentil (=konsultera nedanstående in-lägg för utvecklande) ung man som skriver med lena silkesvantar "Oh krister kan du inte smeka mig med dina vantar?" men nu ska detta ändras på "Oh krister slå mig inte med dina vantar!". Jo, nu ska jag slå er allihopa och jag Börjar med Anders i min Spexue grupp:

Anders din smutsiga lilla p*tt, komma här och domdera och säga "Krister hämta kaffe". Nästa gång kan du väl hämta eget kaffe lilla p*tt-pojke.

Fortsätting följer, var så säkra.

Smädelsefullt och smädelikt
DS

Inga kommentarer: