fredag 28 mars 2008

Svinalängor II



Jag är en liten kulting
oups oups
rätt in i ugnen

Jag är en liten kulting,
med blanka skinkor
och äpplet i munnen
oups oups
rätt in i ugnen

Jag nöffar och trynas
så fort jag kommer åt
myser med suggan
och grymtar en låt
men sen är det
oups oups
rätt in i ugnen

Fast jag gillar värmen,
både från eldar
och från borstig hud,
Fast jag gillar allt
som kommer ut ur ugnen
(mums mums
gott att tugga på)
så känner jag en oro,
måste det såhär går:
oups oups
rätt in i ugnen

Ja, jag är en liten kulting
och har därför inget val
Därför ska jag äta,
aldrig försöka vara smal
Jag ska böka runt i jorden,
som om det alltid var min sista dag,
och jag ska para mig med suggor
för det gillar jag
Det gäller att passa på,
för jag är en liten kulting
och då blir det så snart så snart
oups oups
och sen skjuts
rätt in i ugnen

Inga kommentarer: