måndag 31 mars 2008

Muffins muffins överallt muffins (Insändare till Svenska Dag Bladet som jag ska skicka)

Muffins muffins överallt muffins. Man kan inte ens gå ut på stan utan att bli överfallen av en muffins. Säger då jag, som praktiskt taget är uppväxt bland muffins? Ja det säger då jag. Detta hade dock inte varit ett problem om det inte voro för att de muffins som finns på stan inte är de rätta muffinsarna. En sann muffins präglas av återhållsamhet, ehuru den ej behöver framhäva sig för att få någon uppmärksamhet. Men de muffinsar som vi finna på stan? De är vulgära, svällandes ur sina formar likt en kurvig kvinnas lena barm ur dess bysthållare. Var har de muffinsarna ur min barndom tagit vägen? Ack, muffins är ju min bästa sorts godis. Men icke den på stans gator, den är alldeles för Amerikansk. Vi som hoppas på en rennässans för De Svenska Muffins kanske kommer få vänta länge...

VÄldigt Väneligen
Krister Holmér,
Bagarstudent

Inga kommentarer: