lördag 29 mars 2008

Dagens fråga numero 2

Det finns många frågor i denna värld, frågior man skulle vilja ha svar på.. Frågor som bara finns i den sanna Litteraturen. Om vi för x-empel tar "Röda Rummet" som x-empel. Det var den unge Auguste som skrev den inte den gamle.. I den här boken, detta mästerverk av Dionysiska nivåer tar den unge Auguste upp frågan: Vad är en riktig vän? Och han besvarar den: En riktig vän är en som alltid ställer upp.

Och någon som alltid ställer upp är min vän Frej. Precis som att C-G Axelsporre var en vän till den unge Auguste är min vän Frej en vän till mig.. Vi Gick i samma klass länge länge och sen pluggade vi ihop tills Frej examinerades och flyttade till Thailand. Där har han en fru. Den unge Auguste skriver i "Röda Rummet" att en vän är en sån som ställer upp när alla andra är dumma. Och det gjorde Frej för mig förrförra året När jag inte fick va med i Bagarlaget av de andra bagarna. Alla får vara med, annars är man en sån som förstör. Och vem vill va en sånn som Förstlör? Inte jag, inte den Unge Auguste och inte min vän Frej... Förstår ni? Så den unge Frej lät mig vara med i hans egna bagarlag "Bagarlaget" och vi bakade många verk.

En gång åkte vi till Danmark med vår stora Tårta och sa "Här får ni, dansk-djävlar" (Notera allitterationen") Och dansk-Djävlarna fick haha.

Det var en roplig berättelse men nu vet jag att ni undrar vad har detta med den Unge Auguste att göra undrar ni? Jo läs "RÖda Rummet" säger jag för svar finns där *SSSSSS*

DS

Inga kommentarer: