torsdag 27 mars 2008

Första dikten - kokhett kakbak

Japp. Jag tänkte börja hära med att publiciera min första dikt som också är min första dikt som jag har skrivit. Det blir liksom ironiskt. Fast inte på det roliga eller löjliga sättet, utan passande, liksom.

"Kristers kokheta kakbak"

På morgonen vaknade hon opp
naken och våt
från tå till topp
Jag smög upp ur sängen
tyst som en mus
smög genom terrängen
i min mammas hus
Sökte efter mjöl
och sökte efter bullar
som jag skulle strö över
hennes svettiga kullar
*bam*
där stod hon
i all sin prakt
hon skrek:
"KOM Krister,
utöva din makt!"
Så bagarKrister rusar in
med kaveln i sin hand
nu du lilla sockerkaka
ska jag ta dig till heta ugnars land.
och sedan tryckte jag in kaveln
i hennes kropp
och pensla med äggvita
som jag lagt i en kopp.
Lilla kaka
upp och hoppa
ingen skall mig
stoppa
från att baka dig
i tusen grader,
nu skall jag knåda
dina vader.
Och innan jag kom
tittade hon ner
Då sa jag:
"Du é va du é,
men ja é KRISTER HOLMÈR!"

Inga kommentarer: