torsdag 27 mars 2008

Kristerinformation



Eftersom jag är ny hära på blogg-världen. Så vet ni ju inte så hemskt mycket om mig än. Men jag hittade ett fantastiskt test eller ett fråge-paket på en annans blogg (här var det) som jag lånade (tack, såmycket, för det).

Namn: Krister Holmér
Smeknamn: Sexy Holman
Bor: Uppsala
Jobb: Hehe. Bagare lite. Och så poet och student.
Intressen: Oj. Nu har jag redan avslöjat lite på frågan ovan. Men poesi, då. Och baka. Och kuttrasju.
Klädstil: När jag inte har bagar-hatt vill jag gärna se stilig ut. Skjorta är bra.
Dricker helst: Hehe. Jag tar allt ett vin i bland. Men nä. Allvarligt så dricker jag gärna kaffe (passar bra till bakverk.).
Äter helst: Bakat färskt.
Läser helst: Mycket. Mycket många både om recept och om dikter och lite erotiskt karaktärer.
Lyssnar på: Mozart. Bra Han. Speciellt de tidiga skivorna. Och Creedence. ROCKENROLL! :)
Favoritcitat: "Du e va du e men jag är Krister Holmér!" (Jag som har sagt det.)
Favoritfilm: Döda poeters sällskap
Favoritserie: Det blir inte så mycket teve-program som jag brukar se på. Men kockduellen ska ju börja nu igen.
Favoritgodis: Oj. (Får man säga muffins?) Bakelse säger jag då om det får räknas.
Snyggaste killen på jorden: Oj. Svårt det här. Men... Eller ska jag svara på den frågan fast jag är kille också själv? Dumt att ändra kanske när någon annan har gjort frågorna. Då säger jag han hockyspelaren Fredrik Jungkvist. Han med håret.
Det här skulle jag ta med mig till en öde ö: Oj. En svår fråga till. Hur många saker får man ta? En bak-ugn, kanske, om det får plats i båten då. Och en kvinna.
Så här ska jag dö: Åh. Sensuellt vill jag dö, som i en roman, med en kvinna eller en bröddeg i mina händer.
Om jag var en seriefigur skulle jag vara: Läser ju inte så mycket tecknat. Men jag tror att "Röda RuMMET" finns som tecknat och då skulle jag villja vara Strindberg.
Land jag vill resa till: Afrika.
Dålig ovana: Kanske att stirra på folk.
Så ser mitt liv ut om tio år: Baka ena dan läsa dikter andra dan och kyssas tredje dan. (Drömmar då alltså, det är ju omöjligt att veta.)
Avskyr mest: Sånna som bara förstör och när jästen inte jäser (ofta för att man slarvat med bakvätskans fingervarmhetvärme.).
Röstar på: Hemlighet egentligen för det vill jag ju inte bäretta på Internet. Men Centern kanske? (?)
Jag äter absolut inte: Brända bullar.
Så här svarar jag i telefon: Hej det är Krister Holmér kan jag hjälpa till med något eller
Det här frågade jag någon senast: Hur mycket ska det va?
Det här frågade någon mig senast: Ska det verkligen se ut så där?
Det här gör mig olycklig: När jag degen bara sjunker ihop.
Det här gör mig lycklig: oj då. Stor fråga. Men att lyckas med allt. Då blir jag lycklligt.

Inga kommentarer: