fredag 28 mars 2008

En liten tanke till kaffet

Man ska tänka men inte för mycket, har min mamma sagt. Och jag tänker och ibland för mycket men jag tänker om Litteraturen. Tänker om Auguste Strindberg och Carl Johan Vallgren. Tänker om Lord Byron. Tänker om Doris Lessing som jag inte läst (ÄN!) men som vann Nobel-priset. Varför vinner man Nobel-priset? Vad gör en BRA litteratur?

DEet som gör en Bra Litteratur är TANKEN.... Men omjag tänker på Litteraturen gör jag då en bra Litteratur? Svaret är nej för ATT TÄNKA GÖR INGEN LITTERATUR

Men om jag skriver då käre läsare? *S* Skriver jag en bra litteratur då??

Ja käre läsare om jag tänker (tänka=Bra) och sen skriver (skriva=litteratur) då blir det ju en Bra LItteratur. Det är ju enkelt och matematiskt alla kan räkna ut det.

Så jag tänker (=bra) och jag skriver(=Litteratur), vad är då detta? Jo detta är en bra Litteratur för om du läser det jag skrivit så är det såhär

Tänka(= brqa) + Sktriva (=LItteratur = Tänka Skriva = BRA LITTERATUR

Lätt som en plätt va? *ler*

Inga kommentarer: