tisdag 4 november 2008

När de täcka ställa sig och täcka

Hej Frej
vad hände med dig?
Det är som det är,
du for och hämtade
en sån där.

Förr var det du och jag,
för var det blott vi två.
Förr var Frej och Krister,
som hand i hand fick gå.

Men hej Gamle Frej,
vad hände med Dig?
Det är som det är,
du for och hätmade
en sån där.

Jag är inte sådan
som inte låter andra människor ha,
jag är bara sådan
att jag ej gilla dem som ta.

För även om,
Gamle Frej,
det var du som,
hämta henne till Dig,
var det ändå hon som log,
då var det hon som tog,
åh, nej, åh, nej,
gamle frej,
det var ju hon
som tog Dig från Mig.

Vi var de två vänner
som CCR med Creedence,
vi skrattade och stojade,
men ändå voro allting fridens.
Sen kom hon,
som en kil i båten,
som en Ono i Beatleslåten,
hon kom hit och tog vad som var mitt,
och hon har onda ränker smitt.

Ty jag bjödo er till Lust-Spel,
som den glade man jag är,
Jag bjödo även henne att ta del,
av drame-konsten jag har kär.
Men sutto hon med blickarna mot mig?
Nej, icke ens i blyghet emot dig.
De strålade mot Anders,
så må de båda dra åt fanders.

För hej,
gamle Frej,
minns du ännu Mig?
Vi fann på poem,
lägrade kvinnor ihop.
När timman var sen,
tog vi oss ett stop.
Men det är som det är,
du for och hämtade
en sån där.

(c) Krister Holmero. 2008o.

Inga kommentarer: