tisdag 18 november 2008

Ett popuellt poemförsök för ungdomen

Ensam haver jag varit,
med ditt anlet i min själ
Och i de drömmar jag bära,
haver jag fuktat dine läpper med mina
en tusende gång
En gång in i mellan,
ser jag dig passera vid min port
GODER AFTON!
ÄR DET MIG DU MÅNNE SÖKER?

Jag kan se det i Din blick
Jag kan se det i i Din mun
Du är allt jag känna lust inför
(och) mina armar vorde villiga mot Dig
För du veten vad du skolen säga
Ock du veten vad du skolen göra
Ock pompouös till storlek är min vilja,
att för dig förtälja
"Jag haver kärlek för Dig..."

Min längtan är att se solen gnistra i din Päls
Och jag säga dig "tid" och "tid" igen, hur mycket kan jag bry min själ?
De sällsynta tillfällen, då jag känna mitt hjärta, det viljen svämmen över
"GODER AFTON!
ÄR DET MÅNNE MIG DU SÖKER?!"

För jag hysa undran om var du äro
Och jag undra vad du göra
Varder du en plats, och känna dig ensam?
Eller, är någon där och idka älskog hos Dig?
Förtälj mig, hur skall jag få dig i säng?
Ty, jag haver ingen nyckel till den lösningen.
Men, så låten mig begynna - "Jag älskar med Dig".

GODERAFTON, ÄR DET MIG DU SÖKER!!!!!!!????


(c) Popual-Krister Holmér

Inga kommentarer: