måndag 17 november 2008

Hund-trixet ( i Svea Rikes tjänst....)

Hon mötte Mig där,
i Biskopslunden
Hon kommo ej ensam -
ty hon medbragte Hunden

Hon var brunett
Hunden en pudel
Vi gingo till mig
och spes Apfel-Strudel

Vi sutto kring bordet
och hunden därunder
Hon talte så blygt
om sin kärleks grogrunder

Ej elskare hon haft
som vågat prova på
Detta syndefulla trix
som hon ville föreslå

Det hon sade vorde rysligt
Ja, det vart faktiskt hemskt
Det vorde väldigt syndigt
Ja, något ganska Svenskt

Hon talte om en trekant
med dessa trenne hörn:
Hon och Jag och Hunden
Som kvinna, man och Björn

Självfallet vart Jag chockad
ock vad mer: arg och bestört
Men sedan började Jag tänka
om vad som vore Störst

Är Störst att vara Redig
och inte kn*lla Karo
Eller Störst att vara Syndig
och Svensk i sin "Samvaro"?

Svaret ter sig självklart,
ty jag är en riktig Man
Jag offra Mig för Er,
ni vackre Svenskar i Vårt land!

Således kröp vi under,
Brunett, Gosse och Racka
Ni kan måhända tro att ni mig Stå i Skuld -
men det är Jag som Er ska tacka

(c) Krister Holmér 2008

Inga kommentarer: