onsdag 14 maj 2008

Tills isen kokar

Den första Passionen
var ljuvlig och het
Dagarna tillbringades
i sängen
Och det var
hela poängen

Den andra Passionen
var erotisk och stark
Älskogen skedde
precis överallt
båd där det var varmt
och där det var kallt

Den tredje Passionen
var sexig som få
den tog mig i vånda
den tog mig i nöd
den älska mig sårig,
men nu är den död

Den fjärde Passionen
var hård som en nöt,
den bringade vallmo,
den bringade stöt
oh,
så jag njöt

Den femte Passionen
var den största och sista,
den var rusig och ren
slog band kring ben,
drev mig ut, drev mig in,
tills jag sansen och minnet
helt mista

Så står jag här
blottad och brusten,
än har jag längtan
och än har jag lusten
Men vem skall bringa mig
den sjätte passionen,
vem skall göra den femte,
ej till den sista,
men till blott en
i processionen

(C) Krister Holmér

Inga kommentarer: