fredag 9 maj 2008

Alias K.Holmèr

Igår var dagen då jag pånyo syntes i Medierna, denna gång på Riks-Nivå. När jag i all hast ögnade igenom snaskblaskan Aftonbladets Interaktiva löpsedel på jakt efter nya Recept på kanske en fransk vetekrans eller månne något med Timjan? såg jag en inbjudan till en multimedial pratsession med ett ungt Konditori-Biträde vi må kalla Emine om hur exakt vi Herrar skola klä oss för att denna sommar vara Ypperst Klädsamma. Trots att jag fördömma allt vad Kvällspress må heta (dvs Aftonbladet och denna EXpressen) kunde jag icke stå emot denna Emine. Jag antog Alias KristerHolmér, båd mystiskt och avslöjande och ställde dessa frågor som nu må följa:

KristerHolmér säger: Vilken sorts väska är rätt i sommar? Något av textil eller kan jag använda min mörka läder-weekendbag även nu?
Emine Sander säger: Först: din läder-weekendbag fungerar året om. Dock så är det starka färger som gäller till sommaren och att köpa på sig en väska i en stark färg är ett bra tips om man inte vågar ta steget att bära plagg som är så "lysande". Finns fina i nylon på American Apparel.

KristerHolmér säger: Manschette-knappar - moderiktigt eller ett Fashionabelt Faux-Pas?
Emine Sander säger: Moderiktigt? Köper man en finare skjorta till kostym, är det ofta med manschetter. Det är inget fel med det. Jag tycker dock att man ska satsa på ett par diskretare knappar.

KristerHolmér säger: Jag använder ofta Rutiga Flanellskjortor men får höra av vänner att detta är, så att säga, ett misstag. Stämmer detta och måste jag nu köpa nya skjortor inför sommaren?
Emine Sander säger: Dina vänner har fel. Rutor är rätt. Du kan dock satsa på lite större rutor nu inför sommaren (de kommer att vara helrätt även till hösten).

KristerHolmér säger: Jag är Bortbjuden på Bröllop i Juli. Dresskod = kostym. Den enda jag har 'är mörk och jag undrar om Ettiketten. Är det mörk som gäller eller måste jag skaffa en ljus pga sommar-nattens värme??
Emine Sander säger: Jag är inte mycket för regler. Är du bekväm i din kostym? Kör på den. Komplettera möjligen med ljus skjorta och hoppa över slipsen. Känns det inte för konstigt – bär vita (rena) Converse på fötterna.

Dessa var Mina frågor och den Unga Emines Svar. De var Väldigt upplysande, måst jag tillstå Henne. Multimedian finns i sin helhet att finna på denna plats, utifall att den nyfikne vill ha flera Goda råd inför denna Sommar.
Nu skall jag gå och göra någonting helt Annat.

Moderiktigt väneliga Häslningar (MVH)
K. Holmér

Inga kommentarer: