måndag 26 maj 2008

Akademien har jag betvingat, likt en Galt bestiger en Sugga!

Ni haver väl Mig ursäktat? Ni haver väl Mig förlåtit? Ni haver väl haft Överseende? Ty jag har inte haft tid med Er. Ty jag har skrivit klart min Uppsats D!

"Oh Krister!". Så må de säga. Och detta skall de få göra. Ehuru jag skrivit hela min Uppsats D på en endaste helg må jag ställa en fråga: Hur många av Er har rott denna bedrift ända in i den talspråkliga Hamnen? Ej så många som har Tvivlat! Krister den bespottade, numera pelarhelgon? Ja, så får det vara. Alla dessa telefonsamtal med kontentan: Har du icke börjat? Jo svarar jag. Jag har sökt information. Men har du inte skrivit något och jag svarar nej. Jag har händerna fulla! Händerna fulla med surdeg att knåda och kvinnobröst att smeka. Jag har inte haft någon tid att ägna Akademien.

Och detta är inget jag skäms över. Ingalunda, näppeligen! Detta visar bara att Krister det är en man som många konster behärskar. Men nu får ni mig ursäkta Igen. Jag skall dricka en kopp javanesiskt Kaffe, knapra lite Madagascariank Choklad, måhända förefatta (eller Skalda, för den del!) ett Poem och sedan cykla hem till min handledare Thorbjörn för att där lämna in min Uppsats D betitlad "Uppsatsue D - En rundwandringue blandue Kristyr af 1600-taletsue Europa".

Väneligen,
Eder Ständige Ciceron Krister Holmér

Inga kommentarer: