onsdag 14 maj 2008

Sprätten & Lusten - Ett Epos

Rosor och Buteljer -
Oh, svagsinta kanaljer
Ni tror att livet blott är
en räcka af Blomster och Sprit
Men lyss till Kristers luta
så ska ni få veta
hur Passioner kan bli heta
på denna vackra skuta
vi kallar Moder Jord
Ja lyss till mina ord,
ty här står jag inför er -
den unge Krister Holmér

Här går jag med självsäkra steg
"Oh, en sån sprätt!"
så säga de som förgås av avundsjuka
"Oh, en sån Karl!"
Så säga de som förgås av Lusta
Och jag skall ge er båda rätt
för det är icke lätt
att inte va en sprätt
när man vet vilken karl
man innerst inne é
När man är
DEN UNGE KRISTER HOLMÉR

Beundrarbrev i e-postform?
Min inkorg svämmar över.
Mästerverk i eposform?
Ni får vad ni behöver.
För här är jag,
släpandes mitt hjärta i smutsen
För att få den rätta skjutsen
i min Poesi

Sabina, Sabina!
Sabina du fina!
Kom till din Krister
Du vet ej vad du mister
Oh, mitt hjärta förgås
Men det är bara så
som sanningen kan nås
Hjärtat det bultar och brister
innanför bröstet hos eder Krister
Jag spottar och sparkar och alla här ser
den STARKA PASSIONEN hos Krister Holmér

Sexuella lustar,
hästar och kuskar
Alla fantasier
som jag gör till mina
Jag har älskat på Nilen
med den vackra Cleopatra
Jag har legat med
Marie Antoinette
Men det är inte lätt
För det enda som ej har skett
är att jag fått den jag mest åtrår
Icke Sabina, men den vackra Leonor!

Tvenne de kvinnor som se mig och drabbas
av en rädsla som ej kan förklaras
"Oh vilken man,
hur kan han va sann?
Om jag stannar hemma,
så kan han ej krossa mitt hjärta!"
OH DENNA SMÄRTA
DENNA EVIGA SMÄRTA
TY DE JAG HELST VILL HA
FRUKTAR ATT JAG SKALL GE DEM
SAMMA ÅKOMMA SOM DE ÅSAMKAT MIG

Varenda dag en kamp mot döden -
detta slutligaste av Människoöden
Men se på mig, jag kämpar starkt
Mot krafter som jag ej rå för,
likt en erektion som aldrig dör
Här står jag nu med kaveln i handen
och Bagarmössan lätt på sné
Huka er nu, båd Herre ock Fru
Tro aldrig på det ni ser -
För här kommer nu
den unge Krister Holmér!

(COPYWRiGHT) Krister Holmér

Inga kommentarer: