måndag 12 maj 2008

En icke-linjär redogöreslse, båd Gyllen brun och SVART

OH en sån dag! OH en sån underbar dag som går-dagen var i en början att dess färg för nu och för evigt är GYLLENBRUN, denna min Största favorit av alla färger, likt en Nybakt Bulle reser sig upp och hälsar dagen godmorgon: "GODMORGON Dagen!". Ehuru denna dag även således var en SorgeDag men detta inträffade under dess Andra Halva och färgade den Svart.

Anförtrott av att den Unge Claes skall avsluta sin Tillförordnade Tjänst som min Personliga Assistent tog jag med honom till Uppsala BadHus, en uppgaskande manöver som hade en verkan. "Gör bomben Krister" skrattade Claes och Krister GJORDE bomben från bassäng-kanten och sedan sprang jag upp till Ettans Trampolin och där gjorde jag också Bomben och ALLA skrattade och Gossen Claes som skriker "ÅH KrIster hoppa trean!" och jag, andfådd med vatten strilandes längs min kropp tar mig upp längs treans Trampolin och nu skriker jag, Jag skriker "SE upp DÄR nere för här kommer Bomb-Krister!" och alla såg upp och vattnet det stänkte!!! Och anfådd var jag och det bultade i mitt bröst för nu blev jag SEDD och min unge Gosse skrattade så frejdigt aqtt hjärtat värmdes och jag sprang upp till femmans Trampolin FEM METER upp och alla stod och applåderade och skrek HEJA KRISTER HEJA KRISTER VÅRAN KRISTER DU ÄR BÄÄST!!!! Och jag gjordfe Bomben från Femmans Trampolin men detta var olycklibgt ehuru jag slog mig Illa.'

Detta inskedde strax efter klockan 15 på Dagen Igår och vid midnatt vaknade jag upp återigen på Uppsala Lassarett och skrek "AJ det gör ont" och doktorn, den ädle doktor Hans vakade över mig och sade "Du må vara en hjälte, men hoppa ej Bomben från Femmans Trampolin igen eljest du nu har ådragiot dig medvetslöshet och Hjärn-Skakning". Detta var doktorns ord och de Var Sanna. Anlett av mitt höga Fall han jag, Krister Holmér den mäknskliga Bomben, rotera ett halvt varv och landa med huvudet mot vattenytan istället för Fötterna. Detta gav mig HjärnSkakning och även medvetslöshet, ehuru fallet var Hårt. Nu måst jag dricka fruktsoppa och Vila i två dagar men sedan är jag tillbaka i Gammal God Form (=GGF).

Den Unge Gossen Claes har sänt mig blommor, Gud välsigne.

Skadad men ändå Väneligt
Eder Krister H.

Inga kommentarer: