måndag 5 maj 2008

Rehabilitering och Ontologi

Kära mina läsare,
Ni månde få veta att denna rehabilitering fortskrider Bra. Detta tack vare den unge Claes, en sistaårs gymnasist vilken jag anlitat som, så att säga, Rehabilisator. Han skall snart mottaga en Student-Examen med tillbörlig Hatt och är i nödgat behov av en extra utdrygning av sin KAssa. Däranledes blev han anställd och hans F-Skattesedel är "af Yppersta Rangue". Åh, denne Claes! "Ja berätta om honom Krister". Ja, det ska jag göra. Söndagen spenderades i staden Stockholm där vi såg Farmor och Vår Herre i en uppsättning. Till en början trodde jag att denne Claes var en Stram Gosse och han såg mig som något av en Äventyrare. Hans vision var sann men det var inte min. Den var Falsk. På tåget hem underhöll han mig med sina anekdoter. Detta var då Allt om denne unge Claes som avslutar sin tjänst Snarast då jag känner mig rehabiliterad.

Nu ska vi prata om något mer aktualiserat, ej längre gårdagens nyheter. Ty ehuru jag besitter en viss epsitemologisk förmåga, kan jag mig icke förstå mig på denna Ontologi som saluförs. Eljest den är Oppurtun, må den även vara Sensuell, eller, om man får drista - Erotisk? Låt mig få veta.

Tacksam för svar,
eder Krister

Inga kommentarer: