tisdag 6 maj 2008

Icke ARbetarklassen.

Denna Ljuvliga dag på BagarHögskolan hände det mig en Lustiger sak med spännande Påföljder. En, så att säga, "krusare" till mig - en mycket vacker och ung dam - ställde mig ett högaligen och Osannolikt dagsaktuellt interessant Spörsmål som krävde mirakulösa mängder av inspektion: Den om vilka som är dagens Neandertalare. Jag inspekterade länge och väl med Rynkad Panna tills jag så småningom replikerade: vad tycker du, min Sköna. Hennes svar kom blixtsnabbt, likt en oskolad Gosse som för första gången får Älska en kvinna: "Det är de som inte Jobbar som är Dagens Neandertalare". Och då gned jag min haka med intensiva Cirkelrörelser för att visa att jag höll med till fullo. För detta gjorde jag minnsann. Jag höll med I YPPERSTA GRAD! Ehuru de arbetslösa taga våra Penningar (Ni må minnas Herr Arne?) av daga, saknas det mynt för att fylla vår talspråkliga Pung. Och vem vill inte ha Pungen fylld så att den senare må tÖmmas? Ehuru Pungen dräneras i de arbets-ovilligas Giriga Gom blir den tom tidigare än den kan tömmas i min. Gudarna må veta att de bidrag som går till detta - ursäkta ordvalet men gratulera mig för allitterationen - Pungslukande Pack skulle Kunna Användas till mängder av annat, eljest måhända en icke oväsentlig Höjning av mitt STudiemedel??

Politiskt och väneligt Uppfostrande,
Krister Holmér (oberoende liberal)

Inga kommentarer: