torsdag 29 maj 2008

Moralen och Svaren

Låt oss tala om Moral. "Oh Krister undervisa oss!". Javisst. Detta är min lott ehuru jag vet mer än er. Men samtidigt är denna lott något som gör mig Ödmjuk. Här må inga pekpinnar finnas. Jag är ingen Kvälltidnings-Expert. Jag skall icke Uppfostra, enbart Uppfordra.

Det har Mig nyss kommit till Höra att det ansees att jag är Syndig. "Nej men fy, vadan detta?" Jo lyss nu så skall jag förtälja. En god Vän, ni månde ha läst om honom, vi må kalla Honom den Unge Claes, haver idag rungit Mig och sagt "Krister din Blogg den är Fantastisk men varför skall du nödvändeligen lägra fru Isabella Dormin, maka till major Henry Dormin, moder till min gode vän den unge Harry Dormin. Haver du ingen respekt?".

Förpaffad svarade Jag: Nej jag "haver" ingen "respekt". Jag haver Lusta, något så starkt som intet annat. Och därtill "haver" jag icke Förståelse för denna Borgeliga Förstockade Moral (=BFM) som kräva Monogameni. Jag är en Fri Man och den sköna Isabella är en Fri Kvinna! Låtom oss vara Fria tillsammans. Låtom oss vara Fria i sängen, på köks-bordet, i Träd-Gården bland lummiga löv. För vad kan vara ännu mera värdefullt än två Människors Frihet? Detta liberala tankemått, vilka må ni vara som ifrågasätta?

Allt detta sade jag Den Unge Claes, min FORNE vän. Jag sade detta och mer därtill. Ehuru jag är en Erfaren man haver jagt haft Contactue med många Kvinnor. Jag må minnas min Första Förbundna: Det var Bagarkonferans anno 2001. Fasta armar, möra av knådande. Och så hon: En Ängel med Gyllenbrunt Hår och en Aptit för mer, ty Make och Gossebarn var lämnade hemma. Och mer fick hon, månde jag säga. Fråga mina Grannar. De må veta.

Argt, upprivet, smädat:
KRISTER HOLMÈR

Inga kommentarer: