torsdag 16 oktober 2008

Täckmantel Incognito

Jag äro en man
En alldeles fantastisk man
Jag äro en man
För bra för att vara sann
Älskarinnor?
Jag hafva många!
Älskarinnor?
De stå i rader långa!
Men äro då allt
blott frid och fröjd?
Kan jag bli smekt på lem
och vara nöjd?
Nej, tyvärr,
jag måste bekänna
Att det finns en sak
Som mig beklämma
Ty med en älskarinna
följa en äkta man
En äkta man?!
Ja, en orsak till skam
Men ej den skam
som mig betvinga
Ty blott den skam
som likt tysta klockor ringa
Tysta klockor
som må avslöja mitt namn
Oh! Jag som ej
vill bli slagen till damm
Då finns endast
en möjlighet
Och det är då
en annan identitet
Ty trots att jag vet vem jag é,
att jag är Krister Holmér
Får mina älskarinnor aldrig veta
Ingen utav dem?
Nej, inte ens Maj. Inte ens Greta.
Istället jag mig själv
med ett kodnamn presenterar:
Det är under täckmanteln Incognito
som jag smeks och kurtiserar

(c) Krister "Incognito" Holmér, 2008

Inga kommentarer: