fredag 3 oktober 2008

Sävliga trappor

Susa med vinden,
Susa i Säven
Kom nu min vän
var inte oäven
Ty Viktlös är jag
och Viktlös är du
Smyg nu min Vän
så vi inte väcker min Fru

Tassa så tyst,
säg inte ett Knyst!
Ty Frugan hon sover
men det gör ej Jag

Upp för en trappa,
sen upp för en till
Oh Lilla Vän!
Du vet vad jag vill

Ensam är jag,
en Grefve med Sorg
som Annonserade efter dig
på Gator och torg

"Oh lilla piga!"
Stod det på plakatet
"Jag vill älska med dig!
Under det stjärnprydda taket"

Och svarte mig,
det gjorde du
I Hemlighet för min Fru
Den feta Grefvinnan
hon sover så tyst
Kom lilla Vän,
säg inte ett knyst!

Och så öppnar du Dörren -
Vad är det du ser?
Inget mindre än den nakne
Grefve Krister Holmér
Oh, denne grefve!
Så ståtlig och Grann!
Är detta en dröm, för bra
för att vara sann?

Tyvärr, tyvärr
Din gissning är sann
Jag är ingen Grefve,
ty endast en Man

(C) = Kristy Holman Krister Holméer

Inga kommentarer: