onsdag 8 oktober 2008

Ett, två, tre delar Skatt

Jag sålde mig själv
för Gratis
Ty Gratis var det bästa
som jag kunde få
Jag sålde mig själv
för Gratis
Det var den enda
vägen att gå

Ty sälj dig själv för pengar!
Ack ja, så får du se
Att när man säljer sig själv
för Pengar
Så finns det någon annan
som vill vara med

"Ge mig ett tredje,
ty jag orkar ej själv jobba, ty jag är så lat!"
Så säga då den andre,
den vi kalla Socialdemokrat
En tredje tar de från mig
De kalla detta Skatt
En tredje tar de från mig
Men jag kan hålla mig för skratt

Så jag sålde mig själv
för Gratis
För att tjäna den helgade ätten,
den nobla Släqt Florin
Jag sålde mig själv
för Gratis
För att slippa att
plågas av pin

Ty nu så har jag inga pengar
Inga pengar som Staten kan nå
Men jag stärker Öfverklassen
Jag stärker De Lyckliga Få
Och i gengäld får jag Status
Jag får vanor, jag får makt
Oh! Jag lycklige bagarlärling
som får sola i den rikes prakt!

Copywright Tillhör Ej KH, jag öfverlämnar till ätten Florin

Inga kommentarer: