torsdag 2 oktober 2008

Min kavel blott kompost?

Purjolöken
den äger rakheten
och saknar kröken
Purju, doktor Purjo,
det luktar starkt
från dina blad
och runda stolthet,
det luktar fränt,
som mysk och olja,
som gammal havre,
åldrad säd

Pyrjopurjo, doktor Purr,
vad jag känner för din skull
Vad äro den egenskap du äger,
som icke ägas utav mig
Som gör att quinnor, de flockas,
men bara runt om dig

Tänk purre Purjo,
du lök
i mitt kök
Tänk purra Purjo,
vad de gör med dig
Var natt när jag somnar,
var natt när jag drömmer,
jag ser hur de
slickar och sliter i dig,
sugar och kyssar
som ej ges till mig

Vad är det du har
doktor Purr,
är det lukten,
den doften,
som lockar dem så?
Är det din helhet,
en fasthet,
som styvnar i längden,
är det de små mjuka gräsen
längst ut på din knopp?

Du är vad du är.
Jag är
ensam.
Jag är
blott
blast.

(COPYERIGHT) Krister Holmér

Inga kommentarer: