onsdag 4 juni 2008

I Garderoben

- Knack, Knack Krister!
- Oh! Vem må, så att säga, vara där?
- Det är Jag, den Sköne Maja.
- Oh, stig på Min Maja. Stig på Min Maja.

Och in steg hon, med det ljusa håret likt en Ängels och där stod jag, gömd i Garderoben ty jag hade Skam för jag hade väckt min Mammas Vrede. "Hyssch nu min Vän" sade hon i mörkret och Jag kände hur det började bulta därinunder. Och där stod vi i Garderoben medans våra Mammor, båda två, satt i Vardags-rummet och drack Kaffe, skedarna klirrade mot Porlsin och jag darrade likt ett löv på Höstens Sista Dag. "Still min Vän", sade hon och Omfamnade mig. "Oh! Din famn...", talte Jag. "Vackre Maja, din famn..." Och detta var allt jag hann säga innan hon Talte igen. "Kyss min Barm, lille Krister, så skall du finna tröst". Ack! Så spörte hon Mig och Kysste hennes Barm, det gjorde jag. Kysste länge och blött på hennes Hårda Hallon och det var ej bara de som vart Hårda. "Lille Poet, finn din Tröst hos mig". Och den Trösten, den fann jag inunder den Fine Majas blus. Oh, denne Blus! Den knäppte jag av och därefter hon tog min Stolthet i sin Gom, gömde den därinne och det vart plötsligt Helt Varmt. "Lilla Krister" mumlade hon, denne Maja. "Lille Krister, du Söte". Och Söt vart jag, där i Garderoben. Och Hård vart jag, där i Gommen.

- Du Maja. Du Vackre Maja.
- Söte Krist.

Där stodo vi, två unga Älskande och plötsligt så far Dörren upp! "Oh nej Vilken skam". Och ja, jag kände skam, men bara inledes för den som hade öppnat var den Vackre Marie, moder till denne Maja, väninna till min Mamma.

- Stig på, Mor Marie.
- Gärna, min Dotter Maja.

Och in Klev hon, den Sköne MArie, in i Garderoben med mig och Maja och där var Vi. Mor, dotter och Jag. Stolte, Erigerade Jag. Och därinne Var vi Länge. Så Länge att natt blev till dag i denna Vällustiga Orgie, Denna Sexiga Älskog som vi delade - Mor Marie, Dotter Maja och Jag.

Väneligen
Krister Holmér

Inga kommentarer: