torsdag 5 juni 2008

Blott en Dag, ett Ögonblick i Sänder

Oh, en sådan dag. Oh, en sådan UNDERBAR dag ehuru den har varit Fantastisque. "Snälla Krister, berätta för oss om din dag". Nej, ty jag orkar icke. Jag är för trött för att förtälja kring mina Bravader. "Snälla Krister, vi skulle Formeligen Förgås om vi icke fick höra!". Hör ni dåligt? Förstår ni ej mina Ord? Jag haver ingen ork för dessa Excesser in i min briljans. "Fantastisque Krister, Vi Beder Eder! Låt ej det Osagda Ord förbli Osagt!". Oh, även denna Trugning har varit Ypperst Trivial. Men låt gå. Men Kortfattat skall det vara.

Denna dag idag har varit min allra mest Primära arbetsdague som BagarBiträde på det ärevördiga Conditori Victoria, denna bageriidkande instutition (måhända att ni noterade en viss, som vi i branschen kan säga, Allitteration?) som är vidomspänt Erkänd. Med mjölade händer och bergfast blick har jag satuerat Napoleonbakelser, omrört grädde till Budapeststubbar, garnerat Polhemmare med inlagd Persika och rullat Rulltårtor tills mina ögon gick i kors. Vid ett flertal tillfällen haver Bagarmästaren, min helgade Chefue, Congratulerat mig till min Arbetslust, Vitalitet och - så som ARbetarklassen må säga - Hålligång.

Ni är imponerade. Men detta må icke vara nog. De största bedrifterna har jag inte ljusfört ännu. Ty jag haver icke bara bakat, icke bara Konditerat. Jag haver även haft Sex med tre kvinnor. Utan att säga för mycket och svika mina åtaganden som Gentleman, så har Jag idkat Älskog med en servitris i Stora Skafferiet, förfört en Kallskänka på Bakgården och utgjutit Samlag ur en Kund på BagarBordet. Därutöver har jag smekt en ung Utbytes-studentska till Climaxue med mina bara Fingrar då hon stannade förbi för att fråga om vägen till Dommkyrkan.

Allt detta på fjorton timmar, ni förstå att jag icke orkar Orera mera kring det? Ni får reda er med min Knapphändiga utläggning, som såsen sa *fniss*.

Väneligen,
Krister H.

Inga kommentarer: