lördag 7 juni 2008

Ab Absurdo, Ad Libitur

Månde att Undertecknad (=Krister Holmér) drabbats av en viss Stygghet, vilken grekerna kalla Ataxi? Ja, månde det. Ty detta är dagen då jag har tagit Sovmorgon! Men vad kan detta göra, när man är så effektiv som jag? Antagligen intet, ty trots att jag "Hvilade ut" hela vägen till klockan Sju ("Oh! Krister, din buse!") haver jag hunnit baka tre vetebröd och fem satser av di Engelske Scones. Ja. Such Interntional, som di Engelske Frände säga. Men nu får ni ursächta Mig ("Oh, Krister! Du ger oss exemplar på båd Grekiskt, Engelskt och Tyskt tal på samma Blogg Inlägg?" Ja, ty jag är språkbegåvad.) för jag skall nu knata mina påtar upp till ÅlderDomsBoendet och Visitera på GammelMoster Siv för en, så att säga, SpråkStund ackompanjelerad av Torr Sherry och än Torrare Kex.

Väneligen
Ktrister Holmér (Språkens Be(t)vingare)

PS. Jag skall även, på GM Siv:s begäran, framföra hennes allra mest Favoriserade Psalm, nämmeligen "Härlig är Jorden". Detta skall ske likt Paus-Underhållning efter Åldringarnas middag, innan deras Paj. Må intet öga bli torrt! DS: Krister Holmér

Inga kommentarer: