söndag 13 juli 2008

Skönhet i Ett Annat Ljus

Haver ni någonsin sett något så Lustigert som en Man, smygandes omkring, iförd Camouflage-byxor, Grön Skjorta och Kikare? Inte? Ja, då haver ni Icke sett mig - Krister Holmér - bakom Krydd-Hyllan på Konsum i Uppsala Centrum idag! Oh, det är sant. Smög, det gjorde jag. Bakom Krydd-hyllan, där vart jag. Kikaren i Fast Grepp, spanandes på den Blonda Sabina, denna Byst-Drottning. Vacker vart Hon. Syndig vart Jag. Ty jag kunde icke låta bli att smeka den Lille, även kallad Rubinen, ty kåt vart jag och allt kåtare blev Jag. Doften av Kardemumma och den fagre Sabina i kikar-siktet. Vem hade kunnat stå emot?

Annars är mina dagar likt de alltid varit, månne mer Erotiskt laddade. "Oh, hur kan detta vara möjligt?" Jo min käre Vän och Frände, det skall jag förtälja. Ehuru Jag heta Möten med den lille Lisa haver Varenda dag haver min, så att säga, "Glupskhet af Erotique" vuxit. Ni må finna mig på Uppsala Bar, den Färgranna Drinken i den ena handen och den Yppiga Damen i den andra. Oh, som de älska mig! Singulära mammor, Pregnanta ungmöer, Flätade tonårs-flickor. Det må icke finnas en Kvinna i vars smak Krister ej få plats. Detta kan te sig likt Sjelfqlartue, men ha i åminne! Det mellersta stadium, Liten Krist. Mobbad vart han. Slagen vart han. Var må trösten finnas? Hos den ljuva Fanny Frändele, sötaste Flickan i klassen. Men fick han tröst, den Lille Krist? Icke! Enbart spott och spe. Men oups! Skåda nu:

Krister älskaren
Kvinnan den älskade

Ni må förstå? Följ min stig nu, till en bild som må vara mer Frän men ändock Tydligare:

Krister penetreraren
Kvinnan den penetrerade

Vackert må vackert vara, men det blekna i skenet av Den Styve Holmér.

Väneligen,
Den Styve Holmér

Inga kommentarer: