fredag 12 december 2008

Narrens Helicopter

Go'tur, mina Vänner! Gu'tår, mina Fränder!
Ehuru ni Mejl hafver skickat, ehuru ni mellan mina Skinkor hafver slickat - bedjandes om MER, skrikandes efter NY DIKT i spänd föreväntan á min Förstlings-verk. Beskåda denna:

Jag äro dräng vid Cungens Hof
Jag slita dag som Natt
Jag baka ljuva vetebröd
Jag draga kaniner ur min Hatt
Ty Jag behärska mången Trick
och dessa måst Jag göra:
Baka, trolla. skriva dikt
och Drottningen förföra
Men ändå hava jag ej lycka,
lifvet ter sig Mörkt och Svart
hur många ting jag än utföra
Komma jag dock ingen vart
En gräddtårta till Cungen
En bakelse till Presten
En kanelbulle till Prinsen
och Drottningen tar Resten
Men ingenting till Hovnarren,
ty ingenting blir kvar
Så gråta Jag en enkel skvätt,
ty Hovnarren är Jag
Jag leka glatt med boll och ring
och alla säga "très Charmeuse"
Jag läsa upp mina poem
och alla säga "Fabaleuse!"
Så dansa jag i Mörkert Hörn
Med Penis gör jag "Helicoptern"
och damerna mig smeka
tills jag så får opp den
Så stå jag så och virvla
Virvla runt varevigen Dag
Men trots att jag ständiger Virvla,
varför är jag icke Glad?

(C) Holmér GRANDIOSO 2008

"Oh, vad voren denna Vara? Oh! Jag tro icke mina ögon? En POEM? En nyskrivliger POEM?" Jomenvisst, förvånte Vän. Håll nu till Godo.

Väneligen
Krister GRANDIOSO

2 kommentarer:

LordParzifal sa...

Är det ingen som vågar att kommentera
fastän de vill läsa mera
du har ju bevisligen besökare i mängder
och även en julhälsningshyllning a la nyårhär

Be well,
LPWJ

Gordana sa...

CAN YOU WRITE IN ENGLISH PLEASE SO I CAN KNOW WHAT THIS IS ALL ABOUT

THANK YOU BYE