fredag 19 september 2008

Salladders varningar

Oh, kung Bulgur, kung Bulgur,
säg mig, käre konung,
går du där och varder sur?

Jag vet nog, vad du gjorde,
med fru Cous-Cous härom kvällen,
du smög dit och gjorde dressing,
sen var hon på smällen

Oh, kung Bulgur, vilken sallad,
du gnider dig mot gurka och tomat
Oh, kung Bulgur, tu es malade,
du skall icke blanda penis uti mat

Ty jag vet, käre konung,
hur sådan sak kan sluta,
lyss upp, ett stycke till,
när jag smärsamt slår min luta

Det var just här om våren,
det var de unga hormonella åren,
då jag - Kristy Krister - knådade på degen
och tänkte "ÅH, det var en mjuk den, åh, den var så seg den"

Så med tankarna på annat håll,
hos min lärarinna,
stack jag in vad ej skall stickas,
och såg den ner i deg försvinna

Så stod jag där,
av bak och deg kastrerad
När ugnen öppnades och fylldes
och min mandom blev flamberad

Så kung Bulgur,
bliv icke sur
när en enkel spelman råder Dig
För ändåck du varder konung,
en sådan kättjans smälek
ock kan hända dig

(c) Krister Holmér, 2008 (OCh därutöfver)

Inga kommentarer: