tisdag 9 september 2008

Ett Svar, med åtföljande (ut)lösning

- Stolte P*tt, min erigerte vän! Månde jag dig fråga, vem din mästare är?
- Ja min son. Ehuru hans namn är Krister Holmér!

Oh! Ni hörde rätt! Den Store Lem har talat, och jag äro ej sen att lyssna. Jag, Krister Holmér, p*nismästare? Måhända. Ej någonting jag Skryta med. Men måhända. Absolut.

Ty inuti den röda Handske en karta (eller låt oss säga Cartua) stodo att Finna. "Oh! Varom leda denna?" Lyss noga, lyss väl! Ty Cartuan förde Mig till den Första "af Gissningar": Jäntorna i Hagen: De pilskaste Flickorna i Uppsala stad. Källarlokal? Jomenvisst. Rödaste Vin? Såväl. Och symboliken? Källare=det fördolda, det understa= v*ginan. Och vidare: Vinet=det blödigaste=menstruationen. "Oh!" Jag tror att du, så att säga, börjar förstå.

Ledde in mig, det gjorde de. Följsam, det var jag. Ståendes på en pall, trettio flickor flockandes förbi. Fåfänga, det kände jag. Högmod? Jovisst. Men ett fall? Står ingenstans att finna! Stursk och stolt - här står Jag! Och runtomkring? Trettio ungmöer, alla ståndade i ett tillstånd av Menstruation!

Äckel kände Jag. Skam kände Jag. Ty vem vill frivilligt befläcka sig, med det understas skam? Icke Jag. Men något val, det stodo ej att Finna. Allt var tvång och Skam och däranledes: Lust. Ehuru Jag finna erketionen i det förbjudna, eljest Stodo Erektionen att Finna hos Jäntorna i Hagen.

Hungriga djur, flocka er vilt! Ert byte, här står Jag! Erövra Mig, sluka mig! Ni må se detta framför Er? Ni må bilda en Illusion, en Matrix? Omsåfallet, målunda att Ni skåda en naken Krist? Och runtomkring, 30 Glupska Honor med blodet rinnandes längs sina ben? Då må ni skåda rätt för ert inre Öga. Och mysteriet få sig såhända en Lösningue: Den Röde Handsk, för själfbefläckelsue? ICKE! Den röde handsk må bära ett befläckande Budskap, men det äro Icke Självet som befläckar utan Menstruationen. Likt de Kristnes Bibel må säga: "Endast Genom ett dop "af Mens" må Messias givas".

En profetia, dryftandes Mig? Jag låter denna fråga vara obesvart. Varför tala det som alla känna?

Upphöjt, nåderikt
Krister Holmér
P'eniskung & Smort

Inga kommentarer: